Archive for the ‘Malaya’ Category

In The Name of Love

October 11, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

Advertisements

Welcome Home

September 9, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

After a long break, finally I can update my blog, I was not that busy actually but I just got back my computer today 090909. Almost two weeks I’ve been without my laptop, have to send it for repair due to “Random Shutdown” syndrome, every now and then my laptop will shutdown without any warning, just randomly. I think lately Apple computer have a lot of problem or maybe I got a “bad” apple.

About the picture above, t was taken during welcoming ceremony of our 1st submarine KD Tunku Abdul Rahman at Port Klang Malaysia after 54 days of voyage from France to Malaysia. It was very long journey indeed. Our King was there to welcome our hero back home, they are lucky to be able to reach home safely and are are very happy knowing that they can celebrate Eid-uL Fitri with their family members. Actually we will have our second submarine next year, I mean they will arrive next year.

Enough about the story, I just want a quick and brief update of my blog just to let you guys know that I’m fine, it’s just that I can’t update my blog because my computer was having a problem and have to send it for repair. Thank you guys for taking your time to visit my blog, I really appreciated it.

Photoshops | Mini Workshops

June 22, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

HaiQal | Treasure of My Life

April 5, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

Farewell | Tun Abdullah Ahmad Badawi

April 4, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

” I became a photographer because it involved me in the entire world around me. “I became a photographer because it provided me with food for my soul and bread for my table. “I became a photographer because it enable me to observe the human condition and to record the parade of human events…”

Malaysia New Prime Minister Sworn In

April 4, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

First of all I would like to say thank you for all visitors to my blog, I’ve written anything lately, just pictures, actually I do have a lot of stories to tell but my time was very limited, this past few days was really busy for me and my department, we are working very hard to document a history for our country, we just have our new Prime Minister Najib Tun Razak sworn in as a Malaysian Prime Minister before Malaysia King, you can see the picture above, in order to cover this event we must all the necessary preparation and there was rehearsal to attend to, we cannot make any mistake, this kind of thing happen just once, we must get it right, there is no such things as second chance like shooting model, if your picture is blur, you can reshoot but this one, either you get it sharp or you don’t. It was a heavy responsibility indeed. I wish I can wrote in details about the ceremony but I’m really tired, hopefully my pictures can speak, if you have any questions, just use the comments bellow to voice your question and I will try my very best to answer that.

Assignment with Prime Minister

April 2, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

HaiQal | Big Boy

March 31, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

UMNO | Historical Assignment

March 29, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

This is actually truly a historical assignment, I’m talking about politics in Malaysia. Usually I don’t like to publish my official job here, I don’t want you to get bored with all those political figure but this one is different. It was not an easy coverage, a lot of photographers here, all great angle are fully occupied by a photographers, they just don’t want to miss anything from any angle. It was historical indeed to welcome back former Malaysian Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad taking his busy life even after retired to come to this UMNO annual general assembly and what surprise others is that he walk to the stage and shake hands with his “friends” there, especially with Malaysia incoming Prime Minister Najib Tun Razak and Prime Minister himself Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. I don’t want to write about politic here so much, I guess you can read the whole story somewhere else, I just like to focus on photography aspect here.

About photography, I’ve heard my friends complain that, they are running out of memory, their battery camera runs dry, for me, to cover this historical event, we as a photographers must be 100% ready. The night before assignment, please make sure your camera battery fully charge, make sure also to bring extra battery, most photographers here are using 300-400mm lens, so the battery run dry faster than if you are using wide angle lens. Please format your card, so you don’t wasting your time formating your card when you change your card here and make sure bring extra memory card. The best thing is if you can bring an additional camera body, I mean bring two camera if that is possible, one camera with wide angle lens and the other with telephoto lens, 300mm or 400mm is a must here, there is not much times to switch lens while covering this event. Things can happen unexpectedly like picture above, nobody expect that Tun will come down from where he is sitting above the hall to the stage. If you are running out of battery or memory card, you are in trouble, this is not a model shooting where you can repeat again and again, this is once in a lifetime coverage, if you don’t get it, you don’t get it.

For me I’ll always make sure that at least I’ve another 100 free shots on my memory card, if there is only 50 shots left, I’ll change the memory card, I don’t want to gamble here because during this event, I shoot continuously in burst mode so the memory can filled up pretty quickly, just to tell you the truth, I don’t get 100% sharp image, some are blurry or shaking and few of them are a bit underexposed because my flash could not recycle fast enough in burst mode, I did not use external battery for flash because I don’t have it.

What I’m trying to share with you here is that be prepared for something that will happen, unexpected thing do happen in this kind of events, so get ready…

It’s Hard To Say Goodbye…

March 27, 2009
© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

© 2009 Wazari Wazir

Salam untuk semua pengunjung di sini, mintak maaf kerana dah lama tak berupdate blog ni, nak bersawang rasanya. Lengang bukannya kerana tiada apa yang hendak ditulis ataupun kerana tiada gambar yang hendak dipamer atau dikongsi. Banyak sebenarnya yang hendak dikongsi tapi masa yang kurang mencukupi, kepada yang tertanya-tanya apa aktiviti saya dan ke mana saya pergi, singgahlah Flickr saya, di sana pun saya update style Blog jugak, ada sedikit story saya coretkan bersama sesetengah gambar yang saya poskan.

Sepanjang minggu ni, saya sibuk dengan membuat liputan Perhimpunan Agung UMNO di PWTC bersama rakan-rakan jurufoto yang lain. Memang happening dan memang memenatkan, tapi dah tugas, dan kerjaya ini yang saya pilih, tak boleh nak komplen lah kan. Bukan selalu sibuk macam ni, kadang-kadang sahaja, kebiasaanya kalau ada assignment hanyalah memakan masa sejam dua sahaja tetapi bila buat liputan sebegini, memakan masa sehari suntuk, kami bergilir-gilir bertugas, ada yang buat liputan di awal pagi dan ada yang buat liputan sebelah petang dan malam, kerjaya jurufoto ni agak berbeza dengan kerjaya lain, mungkin bagi sesetengah orang kerjaya ini mudah, ambil gambar sahaja, apa yang susah sangat kan. Bezanya kerjaya kami ialah, apa yang kami rakamkan tidak akan berulang, peristiwa yang berlaku hanya pada saat itu sahaja. Tidak seperti kerjaya di pejabat yang mana boleh ditangguhkan sejam dua lagi ataupun boleh ditangguhkan untuk seminggu ataupun sebulan dan mungkin setahun pun boleh ditangguhkan, boleh disambung semula, di mana yang tertinggal.

Kerjaya kami berlaku pada saat itu sahaja, tak boleh tangguh-tangguh, kekadang tu nak makan pun tiada masa, terpaksa bawa bekal, small snack, memang Media disediakan bilik untuk menjamu selera tetapi pada Perhimpunan sebesar ini, macam-macam boleh berlaku, para petugas media kena sentiasa bersedia, masing-masing sibuk mengejar berita, takut ada yang ketinggalan, takut ada yang gagal dilaporkan, takut ada yang gagal disiarkan. Memang setiap tahun jumlah petugas media, jurufoto terutamanya semakin ramai, memang agak payah untuk mendapatkan sudut yang terbaik, kebanyakan media arus perdana akan menghantar hampir kesemua wartawan mereka ke sini, so bayangkanlah sendiri bagaimana keadaanya, pada pandangan saya mereka yang memilih kerjaya jurufoto kewartawanan ini adalah mereka yang “cool”, yang tak mudah untuk panas baran, meraka yang amat penyabar, mereka yang amat setia. Kalau seseorang itu mudah panas baran, kerjaya jurufoto kewartawanan bukanlah yang sesuai untuk mereka, rasanya kalau mereka yang ada sifat panas baran, mudah melenting, kamera pun mudah terpelanting, ayat-ayat yang kurang menyenangkan akan mudah dilontarkan.

Berbagai tekanan dan halangan yang kami tempuhi untuk mendapatkan sudut yang terbaik, banyak masa yang dihabiskan menanti dan menunggu sesuatu yang belum pasti, PWTC dah ibarat rumah kami, bilamana setiap kali Perhimpunan Agung UMNO berlangsung, kawan-kawan ramai, so takdelah rasa terasing sangat, banyak cerita dan berita yang boleh dikongsikan. Perhimpunan Agong UMNO kali ini tidak seperti Perhimpunan yang sebelumnya, ada pertandingan merebut jawatan kali ini, so memang teramat happening dan tak terkecuali “Pening”.

Sewaktu saya merakamkan ketibaan Perdana Menteri kita Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, terlihat wajahnya yang agak muram, sugul barangkali, sesuatu yang tak terucap oleh kata-kata, sedih pun ada melihat wajahnya, saudara dan saudari boleh lihat sendiri raut wajahnya di Flickr saya kerana kebanyakan gambar saya upload di sana. Bukan mudah untuk seorang pemimpin menyerahkan jawatannya, jawatan yang tertinggi dalam parti dan jawatan seorang Perdana Menteri. Ramai yang mengata, ramai yang mengeji, hakikatnya bukan mudah memegang jawatan sebagai seorang Perdana Menteri, mana mungkin setiap kata dapat di kota, setiap janji dapat dilaksana, adalah mustahil untuk memenangi hati kesemua rakyat jelata, ada keputusan menyenangkan sesetangah pihak, ada juga yang menyusahkan sesetengah pihak. Sesiapa sahaja yang bakal memegang tampuk kepimpinan negara akan melalui proses ini, bersedia untuk menerima musuh-musuh baru, bersedia untuk menerima kawan-kawan baru, ada teman yang ingin mengambil kesempatan, ada rakan yang ingin mencari kesilapan, ada teman yang ingin berjuang secara ikhlas manakala tak kurang juga yang berjuang kerana mengharapkan ganjaran baik harta, pangkat dan kedudukan.

Sebagai rakyat kita harus sedar, “Selagi Kita Bernama Manusia, Tiada yang Sempura. Kesempurnaan Hanya Milik Allah Yang Maha Esa.